P4 sp. z o.o. informuje, że Prezes UOKiK w dniu 27 sierpnia 2024 r. wydał decyzję zobowiązującą, która dotyczy programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, w ramach którego UPC Polska sp. z o.o. (której następcą prawnym jest P4 sp. z o.o.) dokonywała jednostronnych podwyżek abonamentu.
Prezes UOKiK w swojej decyzji uznał za uprawdopodobnione, że żądanie od konsumentów zapłaty abonamentu w jednostronnie podwyższonej wysokości i zwiększenie im liczby dostępnych kanałów telewizyjnych (w tym kanałów premium) i/lub maksymalnej prędkości danych, w sytuacji w której konsumenci objęci wzrostem opłaty tych produktów (świadczeń) nie zamawiali, może naruszać art. 9 pkt 6 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i art. 5 ust. 1 i 2 ustawy o prawach konsumenta oraz godzić w zbiorowe interesy konsumentów.
Konsumentom nadal korzystającym na dzień realizacji zobowiązania z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie taryfy, która była objęta podwyżką na podstawie § 7 ust. 7 OWU w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, przysługuje możliwość wyrażenia woli pozostawienia obecnych parametrów usług wraz z ich ceną w terminie miesiąca od otrzymania wiadomości SMS, powiadomienia w Moje usługi lub e-mail albo w terminie 45 dni od daty nadania listu. Brak wyrażenia zgody będzie oznaczał powrót do poprzednich parametrów usług oraz obniżenie abonamentu o kwotę podwyżki. Konsumenci mogą wyrazić zgodę na pozostawienie obecnych warunków np. poprzez formularz dostępny poniżej.
Przejdź do formularza
Od konsumentów nadal korzystających na dzień realizacji zobowiązania z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie taryfy, która była objęta podwyżką na podstawie 7 ust. 7 OWU w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, w przypadku gdy nie wyrażą zgody na pozostanie na obecnych warunkach umowy Spółka zaprzestanie pobierania abonamentu w części, jaka wynikała z jego podwyższenia na podstawie 7 ust. 7 OWU przywracając poprzednie parametry usług.
Ww. konsumenci będą mogli również zawrzeć jedną umowę na czas nieokreślony na usługę internetu mobilnego z limitem pełnej prędkości wynoszącym 150 GB miesięcznie, z abonamentem 0 zł przez pierwszy niepełny i 12 (dla tych konsumentów, którzy wyrażą zgodę na pozostanie na obecnych warunkach umowy) albo 6 (dla tych konsumentów, którzy nie wyrażą zgody na pozostanie na obecnych warunkach umowy) kolejnych pełnych okresów rozliczeniowych.
Konsumentom, którzy zapłacili podwyższony abonament w ramach Programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, na podstawie § 7 ust. 7 OWU, przysługuje rekompensata w wysokości zapłaconego abonamentu w części wynikającej z tego podwyższenia za nie więcej niż dziewięć okresów rozliczeniowych.
Konsumenci, których reklamacje dotyczące zwrócenia zapłaconego abonamentu w podwyższonej wysokości na podstawie § 7 ust. 7 OWU, w ramach Programu „Więcej korzyści dla Ciebie", zostały rozpatrzone negatywnie lub częściowo negatywnie, otrzymają zwrot zapłaconego abonamentu w części wynikającej z tego podwyższenia, zgodnie z żądaniem zawartym w reklamacji.
Uprawnieni do zwrotu środków abonenci, którzy na dzień uprawomocnienia decyzji korzystają z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie oferty UPC, otrzymają zwrot środków na konto abonenckie lub na rachunek bankowy, jeśli wyrażą taką wolę. Osoby te będą otrzymywały SMS, powiadomienie w Moje usługi, e-mail albo list z informacją o przysługującym im zwrocie; dla tych, którzy są uprawnieni o możliwości zawarcia umowy na internet mobilny.
Pozostali konsumenci, którzy na dzień uprawomocnienia się decyzji nie korzystają z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie oferty UPC, otrzymają zwrot środków poprzez uznanie konta abonenckiego lub na rachunek bankowy wskazany przez nich we wniosku w odpowiedzi na informację o ww. zwrocie. Osoby te otrzymają te informacje w formie SMS, e-maila albo listu.
Szczegóły dotyczące podjętego przez Spółkę zobowiązania oraz dedykowane bezpośrednio konsumentom korzyści określono w decyzji Prezesa UOKiK nr RBG-3/2024 dostępnej na stronie www.uokik.gov.pl lub pod poniższym linkiem.